افزودن پوشش حرارتی جدید به کپسول فضایی Orion ناسا

هنگامی که کپسول فضایی Orion ناسا پرواز بعدی بدون سرنشین خود را اجرا کند، به دلیل پوشش حرارتی جدید خود کمی درخشان‌تر است. پوشش جدید و یگ پوشش گرمایی بهبودیافته از این سفینه فضایی در برابر شدت گرما و سرمایی که Orion در طول سفر خود با آن مواجه می‌شود و همچنین در برابر گرمای بازگشت به زمین نیز محافظت می‌کند.

ماموریت بعدی Orion یعنی Exploration Mission-1 یا EM-1 برای اواخر سال 2018 برنامه‌ریزی شده است. پس از پرتاب از روی راکت سیستم پرتاب فضایی، Orion سه هفته را در یک ماموریت در اطراف ماه می‌گذراند و سپس با سرعت بیشتر از پرواز آزمایشی اول گذشته در دسامبر 2014 به زمین بازمی‌گردد که در آن زمان این کپسول به سرعت 9100 متر/ثانیه و درجه حرارت 4000 فاراد رسیده بود. در طول ماموریت EM-1، سفینه‌ی فضایی Orion با سرعت 11000 متر/ثانیه به جو زمین برخورد کرده و درجه حرارت بیشتری را تولید می‌کند.

بنا به اعلام این آژانس، پوشش جدید نقره‌ای نه تنها از کسپول در طول بازگشت مجدد به زمین محافظت کرده، بلکه از آن در برابر انواع مختلف گرما و سرما که Orion در طول ماموریت خود با آنها مواجه می‌شود، نیز حفاظت می‌کند. ناسا اعلام کرده پوشش کنترل حرارتی متالیک و نقره‌ای متصل به ماژول خدمه‌ است. هدف آن، نگه داشتن درجه حرارت پوسته‌ی کپسول بین منفی 150 و 550 درجه فاراد است.

در کنار پوشش جدید، ناسا پوسته‌ی گرمایی اصلی این کپسول را نیز ارتقا داده است. بر اساس تجربیات کسب شده از اولین پرواز Orion، پوسته‌ی جدید دارای ساختار پشتیبانی سبک‌تر ساخته شده از تیتانیوم و فیبرکربن است. از دیگر پیشرفت‌های صورت گرفته، استفاده از فرایند ساخت جدیدی است که با هدف کاهش نیروی انسانی برای ساخت پوسته‌ی گرمایی بکار گرفته شده است. به جای ساخت پوسته‌ی پلاستیکی در یک لایه‌ی خارجی یکپارچه، این بخش به حدود 180 بلاک سلولی تقسیم شده که می‌توانند به صورت همزمان ایجاد شوند.

ناسا اعلام کرده لاکهید مارتین مسئول تکمیل نسخه‌ی تست این پوسته بوده و پوسته‌ی پرواز EM-1 هم اکنون در مرحله‌ی ساخت قرار دارد.

 

منبع : gizmag


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : یک شنبه 1 آذر 1394برچسب:, | 20:44 | نویسنده : احسان |

.: تازه های الکترونیک و تکنولوژِی :.

آمارگیر وبلاگ



  • صونا پرواز